Пам’ятка вчителю щодо вимог до сучасного уроку
Для якісного проведення сучасного уроку необхідні:
1.Знання об’єктивних законів психології навчання та принципів дидактики (науковості, систематичності та послідовності навчання, наочності та доступності, свідомості та активності, міцності та ґрунтовності знань, індивідуального підходу в навчанні).
2. Високий рівень науковості, тобто відповідність змісту уроку сучасним досягненням науки і процесу навчання — останнім досягненням педагогіки, психології навчання.
3. Систематичний і цілеспрямований контроль за якістю знань учнів, за оцінюванням знань учнів, вироблення навичок та вмінь.
4. Чітка дидактична цілеспрямованість. Учні повинні знати як головну мету уроку, так і конкретну мету кожного завдання, що виконується.
5. На основі сформованих знань, умінь та навичок учнів учити їх використовувати раціональні способи пізнавальної та практичної діяльності, формувати у учнів культуру праці, вміння вчитися (самостійна робота з підручником, книгою, довідковою літературою, складання простого і розгорнутого плану, тези, конспект, доповідь, працювати за інструкцією, самоконтроль).
6. Чітка структура уроку, що визначається змістом навчання, дидактичною метою, рівнем підготовленості учнів, засобами та методами навчання, вимогами гігієни розумової праці та психології навчання.
7. Педагогічна доцільність добору різноманітних засобів і прийомів навчання для уроку в цілому і для кожного його етапу, що забезпечує активну пізнавальну діяльність учнів; відповідність методів навчання дидактичній меті, віковим особливостям учнів і рівню їхньої теоретичної та практичної підготовленості. Широке застосування проблемного, дослідницького методів навчання.
8. Нестандартні форми проведення уроку і заходи, які сприяють їхньому впровадженню.
9. Здійснення міжпредметних зв’язків.
10. Урахування принципів диференціації та індивідуалізації.
11. Дотримання вимог гігієни розумової праці учнів. Попередження перевантаження, стомлюваності учнів.
12. Створення оптимального психологічного режиму на уроці (атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, довіри, всебічного заохочення пізнавальних зусиль учнів).
13. Дотримання технологічних вимог (робоче місце вчителя та учня, мобілізуючий початок уроку, раціональне використання дошки, наочності, технічних засобів навчання, чітке дозування навчальної праці на кожному етапі уроку з урахуванням індивідуальних можливостей учнів).
14. Культура вчителя, широкий діапазон його знань, інтелектуальний рівень.
15. Результативність уроку (ступінь досягнення мети, якість знань та рівень сформованості умінь і навичок, позитивні зміни в розвитку і вихованні учнів).