Памятка учителю

Пам’ятка вчителю щодо підготовки та реалізації організаційного аспекту сучасного уроку

Організація структури уроку:

  • чітко визначити структурні компоненти уроку залежно від його типу;
  • продумати організацію кожного структурного компонента уроку, визначивши його місце в загальній композиції уроку, проміжні цілі, зміст, методи і засоби навчання;
  • відібрати для кожного структурного компонента уроку адекватні форми організації навчально- пізнавальної діяльності учнів;
  • забезпечити мобілізацію інтелектуальних, фізичних та емоційних ресурсів суб’єктів навчально-виховного процесу на кожному етапі уроку.

Організація навчального матеріалу:

  • підібрати (розробити) навчальний матеріал, що відповідає темі, меті та завданням уроку;
  • здійснити логіко-структурний аналіз змісту теми, з’ясувавши її дидактичні та методичні особливості;
  • структурувати навчальний матеріал для уроку в цілому і на кожний його етап зокрема;
  • виділити у змісті навчального матеріалу основне, істотне, що підлягатиме обов’язковому засвоєнню;
  • визначити у змісті дидактичного матеріалу описувальну, пояснювальну інструктивну інформацію;
  • унормувати навчальний матеріал для уроку в цілому та кожного його структурного компонента за змістом, обсягом, часом;
  • здійснення міжпредметних зв’язків;
  • урахування принципів диференціації та індивідуалізації;
  • визначення змісту та обсягу домашнього завдання, який є від повідним темі уроку.

Організація педагогічної діяльності вчителя та навчально-пізнавальної діяль­ності учнів передбачає:

  • наявність поурочного плану, журналу, учнівських зошитів, підручника, словників, довідкової літератури, навчальних посібників, комплектів роздаткового дидактичного матеріалу;
  • відповідність змісту педагогічної діяльності вчителя поставленим цілям та завданням уроку;
  • раціональна постановка педагогом цілей та завдань діяльності, сприйняття й осмислення їх учнями, спрямування навчальної діяльності та досягнення мети;
  • мотивація наступної спільної діяльності вчителя та учнів на уроці;
  • планування, нормування, конструювання, прогнозування діяльності вчителя та учнів на уроці;
  • озброєння учнів раціональними способами навчально-пізнавальної діяльності;
  • контроль, самоконтроль, взаємоконтроль та корекція діяльності вчителя й учнів, її результативність;
  • наявність навчальних матеріалів різного рівня складності, завдяки яким учень має мож­ливість обрати свій рівень;
  • обладнання робочих місць учителя та учнів відповідно до стандартних гігієнічних вимог і вимог ергономіки;
  • раціональний розподіл та використання часу на окремі види діяльності вчителя та учнів на уроці.

Організація навчально-методичного забезпечення та оснащення уроку:

  • обладнання уроку (наявність на робочих місцях учителя та учнів підручників, іншої навчально-методичної літератури, навчального приладдя), роздаткового дидактичного матеріалу, інструктивних карток тощо;
  • оснащення уроку необхідною та достатньою наочністю, ТЗН, аудіовізуальними засобами, комп’ютерами;
  • організація діяльності учнів – помічників учителя (лаборанта, демонстратора, консультанта).

Раціональність витрат часу на організацію праці вчителя та учнів на уроці передбачає:

  • своєчасний початок уроку;
  • оптимальність витрат часу на взаємне привітання, перевірку відсутніх учнів, огляд санітарного стану аудиторії та зовнішнього вигляду учнів;
  • витрати часу на «входження» до навчального процесу;
  • чітке дозування та корекція витрат часу на окремі етапи уроку;
  • витрати часу на окремі види педагогічної діяльності вчителя (організаційну, навчальну, стимулюючу, контролюючу);
  • витрати часу на окремі види навчально-пізнавальної діяльності учнів (організацію, планування, нормування, творчу самостійну діяльність, практичну діяльність тощо);
  • своєчасне завершення уроку, забезпечення організованого від­починку учнів на перерві, провітрювання аудиторії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.